הסטטוס הנוכחי
לא רשום
מחיר
‏190.00 ₪

"השמש שוב שולחת
קרן אור חמה
את עיניי פוקחת
ליפי האדמה..."

הריתמוס בגן וולדורף

 

הקורס עוסק בריתמוס היומי והשבועי בגן ברוח וולדורף, ומתאים גם להורים אשר רוצים להכניס את הריתמוס לסדר היום והשבוע בבית.

הוא מכיל שירים, דקלומים ופעילויות לזמני המעבר במהלך היום ולפני המפגשים השונים:

 

שירי בוקר

זמן ציור ומלאכות

סידור הגן והחצר

מפגש הבוקר

שטיפת ידיים

ברכות מזון

זמן טיול

מפגש סיפור

יצירת שקט בגן

שירי ערש והרדמה

סוף היום

מה הם שירי הריתמוס ומדוע הם חשובים?

מה שעוזר לנו להחזיק את סדר היום בגן ולעבור מחלק אחד שלו לזה שבא אחריו, הם שירי הריתמוס. לשירי הריתמוס יתרונות רבים וחשיבותם מתבטאת בנקודות הבאות:

הם מוסיפים למעברים השונים במהלך היום אלמנט של משחקיות שרותמת את הילדים לקחת חלק פעיל במעבר.

הם יוצרים אווירה חלומית ששומרת את הילדים במעין “תודעת-חלום” אשר אנחנו מעודדים בגיל הרך כתודעה ששומרת על טבעה של הילדות. זאת בשונה מחוויה מקוטעת וישירה מדיי שעלולה להיווצר כאשר קוטעים את פעילות הילדים ע”י קריאה ישירה בקול ובדיבור.

השירה מאפשרת מעבר טבעי ורך לפעילות הבאה בסדר היום.

בגן וולדורף אנו מנסים לייצר חוויה של שבט, שאני חלק ממשהו גדול יותר שפועל כמעין תודעה אחת. כאשר הצוות שרים את שיר הריתמוס והילדים עוברים איתם בטבעיות לדבר הבא, נוצרת חוויה כמו מעין להקת דגים ששוחה בים ונעים יחדיו בזרימה לכיוון החדש.

שירי הריתמוס מחזיקים את השלד של היום וע”י כך יוצרים תחושת בהירות ובטחון בקרב הילדים. תחושה של אני יודע למה לצפות, המסגרת ברורה לי ומחזיקה אותי, וכך אני פנוי לחקור ולעוף על כנפי הדמיון במשחק החופשי, בזמן יצירה ובזמן חצר.

הם יוצרים תיאום וחיבור בין אנשי הצוות השונים, שכן כולם שרים את אותם השירים.

שירת הריתמוס מאפשרת תנועה מאוזנת במהלך היום בין המוכר- שירי הריתמוס הקבועים, לבין החדש- התכנים שמשתנים לפי עונות השנה והחגים. 

העוגן של שירי הריתמוס תומך גם באנשי הצוות ועוזר להם להחזיק את המבנה היציב של היום.

שירי הריתמוס מעניקים מימד טקסי לשלבים שונים ביום. התנועה הזו בין זמני “חולין” לבין רגעים טקסיים בריאה לנפש הילד ומפתחת בה איכויות של יראת כבוד והכרת תודה. תחושה ותפיסה ש”לכל זמן ועת לכל חפץ”.

שירי הריתמוס מכניסים לפעולות היום-יומיות שלנו מימד תמונתי-אומנותי ובכך תומכים בהתפתחות הדמיון והיצירתיות בקרב הילדים. למשל, במקום בקשה טכנית ישירה לשטיפת ידיים, נוכל לשיר על שני דגים (שתי הידיים) שקפצו למים. הדימויים הללו פוגשים את הילדים באופן הכי טבעי ומותאם להיכן שהם נמצאים.

 

עיצוב ללא שם 52